Mai alguses suletakse Narva-Ivangorodi piir ning alates septembrist lõpetab Eesti Venemaa kodanike sisenemise mittebiomeetriliste passidega.
Aprilli lõpus suletakse 3 päevaks Narva-Ivangorodi piir.
Valitsus otsustas politsei- ja piirivalveameti õppuste läbiviimiseks sulgeda Narva piiripunkti 30. aprillist kuni 3. mai kella 7.00-ni. Idashi prefektuur on juba algatanud teabekampaania, et hoiatada kõiki riiki saabuvaid külalisi ja kohalikke elanikke, kes plaanivad sel perioodil reisida Venemaa Föderatsiooni territooriumile.
Väljaõpe viiakse läbi selleks, et tagada sõjaväe igakülgne ettevalmistus kriisiolukordadeks. Osa üritusi toimub otse ülesõidukohal, mistõttu on selle ajutine sulgemine vajalik.
Õppuste täpset stsenaariumi pole avalikustatud, kuid võimud rõhutavad, et need pole 9. maiga seotud. Piiri sulgemine on kooskõlastatud õppustega Kevadtorm, mis toimub samuti mai alguses.
Samuti oli uudis, et alates 2025. aasta oktoobrist ei aktsepteeri Eesti Venemaa mittebiomeetrilisi passe. Eesti või teiste EL-i riikide elamisluba omavad kodanikud, kes kasutavad sellist passi, peavad hankima biomeetrilise dokumendi 2025. aasta 30. septembriks.
Selline otsus tehti, kuna mittebiomeetrilised passid ei vasta ICAO standarditele, ei sisalda elektroonilist andmekandjat ning tekitavad seega turvariske. Kuna neid on raskem kontrollida, eriti kui need on välja antud okupeeritud piirkondades.
Väärib märkimist, et Schengeni riigid ei tunnusta okupeeritud aladel välja antud Venemaa passe, isegi kui need on biomeetrilised. Alates 20. märtsist 2025 Taani ja Tšehhi Vabariik enam mittebiomeetrilisi Venemaa passe ei tunnusta või tunnustavad neid ainult osaliselt.
Mis puudutab Narva piiri sulgemist, siis piirangute ajal on võimalik ületada Koidula ja Luhamaa 24-tunniseid piiripunkte. Meie takso Artsantaxi pakub reisijateveoteenust läbi mõlema kontrollpunkti. Jälgime alati järjekordi, et teame, milline piir on reisijate vastuvõtmiseks parim. Kuna neil kahel piiril on ülekäigurada, siis üks meie ümberistumistest viib teid piirile ja teine võtab teid peale Vene Föderatsiooni territooriumil asuvast kontrollpunktist. Tänu sellele võtab piiriületus palju vähem aega.
Reisige meiega ja jõuate alati kiiresti ja mugavalt sihtkohta!
Mis toimub Narva-Ivangorodi piiril ja milliseid alternatiive Venemaa Föderatsiooni reisimiseks pakub ArtSanTaxi
Varsti on käes uus aasta, mis tähendab, et paljud inimesed tahavad minna oma sugulaste ja sõprade juurde Vene Föderatsiooni. Ja enamus järgib Narva-Ivangorodi piiri. Seetõttu tekib tohutu järjekord. Seetõttu on tänapäeval paljude jaoks üks pakilisemaid küsimusi järgmine: "Kes kui kaua seisis piiril järjekorras ja kuidas saab protsessi kiirendada?" Selle teema asjakohasuses pole midagi imelikku ega üllatavat, kuna olukord selles kontrollpunktis on praktiliselt hädaolukord. Ja siin on põhjus.
Mis toimub Narva-Ivangorodi piiril
Narva-Ivangorodi piiril toimub järgmine. Kui inimesed jõuavad kontrollpunkti kell 7.00 (sel ajal see avatakse), seisatakse järjekorras, mis on selleks ajaks vähemalt 300 inimest pikk. Uued tulijad pole kaugeltki esimesed ja isegi mitte sajandad. See juhtub seetõttu, et see järjekord on pidevalt tekkinud umbes nädal aega. Inimesed, kes saabuvad piirile hommikul, võivad piiri ületamata oodata, kuni see suletakse kell 22.30.
Selle probleemi lahendamiseks hakkasid inimesed kell 22:30 kõigist järjekorras seisnutest loendeid koostama. Tavaliselt sisaldab selline nimekiri umbes 300 inimest. Pärast nimekirja moodustamist lähevad inimesed kohalikesse hotellidesse või korteritesse ja hommikul lähevad nad uuesti ritta, vastavalt oma numbrile nimekirjas. Need, kes just piirile jõuavad, leiavad end juba moodustunud järjekorra lõpust. Ja nad peavad seisma õhtuni, registreeruma järgmiseks päevaks. See tähendab, et kõik kordub iga päev ja olukorda pole võimalik teisiti lahendada, kuna inimesi on nii palju, et kontrollpunkt ei saa sellega hakkama. Lisaks esineb sagedasi piiriületajate põhjustatud hilinemisi.
Miks on piiriületus viivitusi?
Enamik viivitusi tekib seetõttu, et paljud veavad keelatud kaupa. Ja piiril on väga hoolikas tollikontroll. Rikkumise tuvastamisel on inspektoril kohustus koostada protokoll ja protokoll. Ja see protsess võtab palju aega. Ja samal ajal kui inspektor koostab ühe rikkuja kohta protokolli, peavad kõik teised järjekorras seisjad ootama, mistõttu inimeste arv selles pidevalt kasvab, mitte ei vähene.
Ja kuigi inspektoreid on neli, siis kuna inimesed ekspordivad eurosid, mida ei saa üldse Vene Föderatsiooni territooriumile eksportida, ja nad veavad sanktsioonide all olevaid kaupu, aeglustub protsess vägagi, kuna inspektorid peavad pidevalt protokolle kirjutama.
Millised järjekorra tõttu täiendavad raskused tekivad?
Olukord piiril halveneb järk-järgult, kuna mõned jäävad sinna mitmeks päevaks ega talu "kirgede kuumust".
Tõsised vaidlused algavad ka järjekorras olevate numbrite endi pärast. Fakt on see, et kohalikud elanikud asutasid olukorda nähes kohe omamoodi ettevõtte. Selle tähendus on see, et nad lähevad järjekorda ja müüvad siis oma kohad teatud summa euro eest maha. See summa jääb vahemikku 50–100 eurot inimese kohta. Selliseid inimesi on mitteametlikel andmetel alati järjekorras sadakond, kuid neid võib olla rohkemgi. Selline istekohtade müümine viib selleni, et uued tulijad satuvad sageli järjekorra etteotsa, samal ajal kui inimesed, kes on ise mitu päeva seisnud, on lõpus. See toob kaasa tõsiseid konflikte. Tihti juhtub, et need, kes endale koha ostsid, visatakse lihtsalt järjekorrast välja, naases selle lõppu. Samas ei saa nad enam koha ostmiseks kulutatud raha tagastada, kuna kõik need ostu-müügitehingud on täiesti mitteametlikud ja lihtsa kokkuleppega. Kuna sellise “äriga” tegelejaid on palju, ei saa keegi neid mõjutada. Nad väidavad, et hoidsid istet sõbra või venna jaoks ja jätkavad kohtade müüki. Nii nad teenivad raha ja väsinud rahvahulk viskab sageli kogu negatiivsuse istmete ostjate peale.
Olukorda raskendab veelgi asjaolu, et õhutemperatuur on Narvas praegu -8 kraadi, lund sajab. Ja piiri lähedal on Narva platsil vaid hotell, supermarket, kohvik ja tasuline tualett. Ja see ei päästa olukorda üldse, vaid vastupidi, ainult süvendab seda, kuna inimesi on liiga palju.
Nutune on olukord ka hotellide ja korteritega. Kohti on vähe ja hinnad on nüüd jõudmas kriitilise piirini – kuni 200 eurot öö kohta. Inimesed maksavad selliseid summasid, et paar tundi magada ja siis tagasi järjekorda minna.
Selles olukorras jääb enamus püsima, sest ei näe alternatiivseid võimalusi. Türgi või Serbia lennufirmade lennud on väga kallid. Kui lendate Türgist, maksab pilet turistiklassis umbes 400 tuhat rubla. Serbian Airlines pakub soodsamaid pileteid. Kuid ka nende hind on märkimisväärne summa. Nimelt 150 tuhat rubla.
Tegelikult on aga alternatiiv olemas. ArtSanTaxi abil saate piiri ületada vaid paari tunniga. Selleks tuleb lihtsalt valida teine ülesõit - mitte Narva, vaid Koidlu või Luhamaa.
Millist alternatiivi ArtSanTaxi selles olukorras pakub?
Sel ajal, kui kõik üritavad Narvas piiri ületada, viivad meie autojuhid reisijaid ümberistumisega Koidulasse. See piir töötab 24 tundi ööpäevas, lisaks puudub sellega ühistranspordiühendus. Sellest lähtuvalt ei käi inimesed seal busside ega rongidega. Tänu kõigile neile teguritele on Koidula-Kunichina Gora piiril palju vähem inimesi.
Meie transfeerid väljuvad Tallinnast, kuna seal asub lennujaam ning sinna saabub palju busse ja ronge. Sellest lähtuvalt saavad meie reisijad tulla üle Eesti ja teistest riikidest, lennata lennukiga ning olla kindlad, et neid ootab ees mugav, kiire ja turvaline transport. Ja kuigi vahemaa Tallinna ja selle piiri vahel on 60 kilomeetrit suurem kui Tallinna ja Narva vahel, ei pane meie reisijad seda tähele. Sest ArtSanTaxi juhid sõidavad alati ettevaatlikult ja kiiresti.
Tee Tallinna lennujaamast piiripunktini kestab vaid 3 tundi.